Wednesday, October 08, 2008

Dierenbescherming


Begin januari heb ik Frank Dales ontmoet tijdens een presentatie van het project 'Paarlen voor de zwijnen' op het ministerie van LNV. Frank Dales is directeur van de Nederlandse Dierenbescherming, en was daarom ook bij dit project betrokken.

Na afloop van de presentatie heeft Frank me uitgenodigd een bezoek te brengen aan het hoofdkantoor van Dierenbescherming in Den Haag. Hier vertelde hij dat het werk en de collega's erg leuk waren, maar dat de omgeving (een grijs kantoorpand) niet echt voldeed aan het beeld dat hij graag aan de Dierenbescherming wilde koppelen.

Ik heb toen de opdracht gekregen om ideeën voor het kantoor-interieur te bedenken, en heb deze later gepresenteerd. Uitgangspunt bij de ontwikkeling van deze schetsen was voor mij het feit dat het hier gaat om het kantoor van de Dierenbescherming, en niet om het kantoor van een grote multinational. Daarnaast heb ik erg veel waardering voor het werk dat de Dierenbescherming doet, en wil ik graag hun werk laten weerspiegelen in hun werkomgeving.

Ik heb verschillende voorstellen gemaakt, welke goed pasten binnen het vernieuwde imago van de Dierenbescherming. Een aantal van deze ideeën zijn inmiddels uitgevoerd, een aantal andere ontwerpen worden op dit moment gerealiseerd, en zullen binnenkort in gebruik gaan.
De opdracht omvat tot nu toe de vormgeving van:
- de kantine,
- de entree / receptie + wachtruimte,
- de toiletten,
- een nieuwe kantoorvleugel (indeling wanden, verfplan, vloer, aankleding),
- een informatiewand,
- en de vergaderruimte.

Ik werk met erg veel plezier aan deze opdracht, en verheug me elke keer opnieuw om weer een bezoek te brengen aan het pand, omdat het langzaam maar zeker verandert van een saai grijs kantoor, naar een frisse, speelse werkomgeving, precies zoals ik het in eerste instantie getekend heb!

1 comment:

Anonymous said...

Ja, waarschijnlijk dus het is