Wednesday, November 26, 2008

Shanghai





Afgelopen weekend was ik in Shanghai.
Ik heb hier de Interiorlifestyle beurs bezocht, het kleine broertje van de Ambiente in Frankfurt.
Op de beurs werd m'n eerste product (een tijdschrifthouder) voor het bedrijf PO: (uit Hong Kong) gepresenteerd. Dit product gold voor mij, en ik denk ook voor hen, als een soort test om te kijken hoe onze samenwerking verloopt.
We hebben elkaar op de beurs en daarna uitgebreid gesproken, en zijn beide erg blij met het resultaat, dus hebben afgesproken door te gaan met een aantal nieuwe producten.

Verder natuurlijk geprobeerd om in sneltreinvaart de mooiste plekken van Shanghai te vinden.
Volgens mij is dat wel aardig gelukt.
Shanghai leek mij een heel westerse stad.
Overal fietsers, en veel herkenbare architectuur, en af en toe zelfs een beetje Nederlands...

Wat er precies bedoelt wordt met steam cow meatball - the white slices beef - egg flesh book en - silver silk shredded meat is mij nog niet helemaal duidelijk. Het leek me niet zo vegetarisch, maar het zal vast heerlijk zijn.

Nu weer aan de slag in Chongqing.
De studenten heb ik deze week hun laatste opdracht gegeven; Design a game (no computergames, just a good old board game). Over 4 weken is hun eerste semester afgelopen, en ga ik ze vertellen hoe ze het gedaan hebben.

1 comment:

theo said...

Hallo Sharon, hoe gaat het, zo je verhalen te lezen goed, en maak je nogal wat mee, leuk zeg.
Zag gisteren op de tv een programma over schaatsers in china ,maar het vroor er 16 graden.
Ik hoop voor jou dat het niet zo koud is waar jij verblijft.
We hadden laatst de miljoenste bezoeker ontvangen sinds de opening van ons museum.
En vandaag is het Sinterklaasdag hier, maar dat kennen ze in China niet natuurlijk.
Wij gaan binnenkort ook weer samenwerken, want de winkelinrichting bij de balie mag jij gaan ontwerpen hoorde ik, dus dan kun je weer iets gaan bedenken en maken, want ik las dat je daar weer aan toe bent.
Geniet nog van je laatste maand en een fijne jaarwisseling en een mooie kerts in China.

groetjes Theo MHV